meer dan een kerk alleen

De vereniging Vrienden van de Sint-Niklaaskerk organiseert zelf activiteiten in de kerk, maar stelt de ruimte ook ter beschikking van geïnteresseerden die een eigen activiteit wensen te organiseren. Benieuwd naar de komende activiteiten? Ontdek ze in de kalender hieronder! Ook van enkele voorbije activiteiten vind je hieronder een (foto)verslag.

Wil je van de kerk gebruik maken om zelf een activiteit te organiseren? Lees hier meer over de voorwaarden voor gebruik, de praktische afspraken en de technische details van de  ruimtes. Klaar om uit de startblokken te schieten? Voor je verder gaat met de organisatie van de activiteit, dien je een aanvraag in bij de vereniging Vrienden van de Sint-Niklaaskerk.

aanvraag activiteit

Komende activiteiten

BACH ORGELCONCERT16 maart 2024 om 17u

meer info

Voorbije activiteiten in de kijker

Concert kamermuziek Tatiana Samouil & Stephanie Prootzondag 6 mei, van 16.00 tot 17.00 u. (afgelopen)

Stephanie 2 (Kim Schollaert)Op 6 mei brengen topviolisteTatiana Samouil en Gentse, internationaal geroemde pianiste Stephanie Proot een kamermuziekconcert bij ons in de Sint-Niklaaskerk om 16 u. Op het programma staat de Frühlingsonate van Beethoven, 5 Melodies van Prokofiev en Sonate nr.2 van Ravel. Tatiana
meer info

Lux - KoorLinkzondag 29 april om 16 u. (afgelopen)

Een korte, krachtige titel: Lux. Licht is een element dat al sinds de oudheid intrigeert. Het ligt voor de hand dat dit symbool van liefde, leven en kracht veelvuldig aanwezig is in de koormuziek. Componisten laten het licht schijnen in al zijn facetten: religieus en werelds, liefde en afscheid, geboorte- en paaslicht.
meer info

Fire Songs - KoorLinkmaandag 4 april om 16 u. (afgelopen)

Pantarhei behaalde de tweede prijs in de internationale koorwedstrijd en Tours en wordt geprezen om zijn homogene koorklank. Panta rhei (Gr.) betekent dat alles altijd in beweging is, zoals vuur dus. Dit kamerkoor toont zich in de verscheidenheid van klankkleuren en creatieve muzikaliteit.
meer info

Orgeldagzaterdag 16 september, van 14 u. tot 19 u. (afgelopen)

Orgeldag met Ignace Michiels, Laure Dermaut en Paul De Mayer. Van barok over romantiek tot hedendaags.orgel-snk
meer info

Fleurs d'orangerzondag 10 september om 20 u. (afgelopen)

Fleurs d'oranger

Drie charmante dames en één jongeman aan de piano die salonmuziek spelen met veel pit en plezier. Denk aan foxtrot, chanson, dansen, tango…

De zoete stem van Maïté wordt ondersteund door de basklarinet van Lies, de akkoorden van Pieter aan de piano en de melodieën van Sophie op de dwarsfluit.